Orbea Orca

Vanaf:

 2.399,00

DE LICHTSTE EN BEST PRESTERENDE RACEFIETS

Prestaties, technologie en stijl zijn altijd de hoekstenen van het wielrennen geweest. We doen dan wel geen wedstrijden, maar we houden van het gevoel om op een racefiets te rijden. Een lichte, snelle en mooie Orca. Professionele wielrenners, mensen die nooit een rit missen, Strava-liefhebbers en degenen onder ons die puur voor het plezier rijden, delen dezelfde ambities: we delen de liefde voor het fietsen en de levensstijl die daarmee samenhangt.

DE ORCA IS DE PERFECTE MACHINE VOOR ELEGANTE RENNERS DIE EEN MAXIMALE LICHTHEID EISEN MET DE BESTE COMBINATIE VAN TECHNOLOGIE EN EEN RUIM AANBOD AAN ERGONOMIE

ORBEA MONOCOQUE CARBON

We maken gebruik van de meest geavanceerde bouwtechniek op basis van carbon om onze frames uiterst gesofisticeerd te maken: een complex en moeizaam proces waarvan je de resultaten op het terrein merkt.

BEDOELD GEBRUIK
RACING
FRAME
OMX- OF OMR-CARBON
RUIMTE VOOR VERSCHILLENDE BANDEN
32C

RACING-GEOMETRIE VAN ORBEA

De racing-geometrie van Orbea wordt geboren uit bijna 100 jaar toewijding aan het ontwerp van wedstrijdfietsen en vertegenwoordigt het perfecte evenwicht tussen reactievermogen en stabiliteit. De positie is agressief om de aerodynamica van het lichaam en de efficiëntie optimaal te benutten. De wendbaarheid is precies en intuïtief. De hoeken en afmetingen werden nauwgezet geselecteerd uit een volledig gamma aan afmetingen om het vermogen tijdens de wedstrijd te verbeteren bij elke trap. En meer vermogen betekent meer snelheid.

AANGEPASTE ERGONOMIE

Hoe kan een correcte ergonomie je helpen om je grenzen te verleggen? In tegenstelling tot de competitiegeometrie, die zich richt op de aerodynamica, levert de endurance-ergonomie fietsen op die wendbaarder zijn en efficiënter trappen. De kleinere afstand tussen assen en de grotere stuurbreedte maken de fiets comfortabeler waardoor de rider langere afstanden in minder tijd kan afleggen.

MATERIALEN

OMX CARBON

De OMX-frames maken uitsluitend gebruik van hogemodule- en hogeweerstandsvezels. De vooraf geïmpregneerde carbonlagen worden met de laser gesneden om overlapping en overtollig materiaal tot een minimum te beperken. Het voorvormen, dat uren in beslag neemt, zorgt voor een optimale samendrukking met een minimum aan carbon. Voor dit procédé worden een volledige EPS-mal en latexinzetstukken gebruikt om alle oneffenheden of onvolkomenheden weg te werken.

VORMEN VAN HET OMX-FRAME

Weinig fietsfabrikanten beschikken over de competenties op het gebied van onderzoek en ontwikkeling die te vergelijken zijn met die van een ingenieursuniversiteit. Orbea werkt direct samen met specialisten van de universiteit van Mondragón (Baskenland) om aerodynamische concepten te analyseren en te testen.

De onderbuis, de zadelbuis en de dwarsdoorsneden van de staande achtervorken van de nieuwe Orca zijn ovaal en licht afgevlakt, wat hun windweerstand met 10% reduceert in vergelijking met de vorige versie.

OMX CARBON – 833 G – MAAT 53

OMR CARBON

De OMR-frames voegen hogemodule- en hogeweerstandsvezels toe aan het standaard laminaat om het evenwicht tussen rigiditeit en gewicht te verbeteren. Door opblaasbare kamers te gieten in mallen met EPS-schuim- en polyurethaaninserties in de balhoofdbuis en de trapas, wordt ruwheid op kritieke punten weggewerkt, waardoor minder carbon kan worden gebruikt zonder aan sterkte in te boeten.

VORMEN VAN HET OMR-FRAME

Het OMR-frame beschikt over ronde vormen die het comfort verbeteren en het gewicht verminderen waardoor het een ideaal model wordt voor wie op zoek is naar comfort en efficiëntie op de fiets.

De ronde pen van 27,2 mm is heel wat comfortabeler dan die van 30,9 en 31,6 mm en verbetert het zachte gevoel van het zadel zonder aan rigiditeit op de trapas in te boeten.

OMR CARBON – 1030 G – MAAT 53

GEOMETRIE

ERGONOMIE AANGEPAST AAN ELKE RENNER

De wendbaarheid is precies en intuïtief. De hoeken en afmetingen werden nauwgezet geselecteerd uit een volledig gamma aan afmetingen om het vermogen tijdens de wedstrijd te verbeteren bij elke trap. En meer vermogen betekent meer snelheid.

RIGIDITEIT

95 – 105 NM RIGIDITEIT De onderste helft van het frame draagt het grootste deel van de torsie- en de zijdelingse belastingen. De balhoofdbuis, de bovenbuis en de liggende achtervorken zijn ontworpen om de torsie te weerstaan en het vermogen naar het achterwiel over te brengen. Er bestaat geen twijfel over: ruime dwarsdoorsneden en een hoge buigweerstand onderaan het frame vertalen zich rechtstreeks in meer vermogen op het wiel en een gevoel van onmiddellijke vermogensoverbrenging.

ZACHTHEID

De structuur van de carbon, de vormen van de buizen en het ontwerp van het frame zijn essentieel om een comfortabel frame te bouwen dat spiervermoeidheid helpt tegen te gaan. Dankzij de natuurlijke en flexibele patronen door het laminaat en het minimale carbonvolume van de onderbuis en de achtervorken, rijdt deze fiets dynamisch en zacht en heb je het gevoel dat je over de weg zweeft. Het is een subtiel maar waarneembaar en verifieerbaar gevoel. En na een lange tocht kan dit het verschil maken tussen nog een laatste beklimming of van je fiets afstappen en te voet omhoog gaan.

DYNAMIC STRUCTURE

ZACHTHEID

De Orca is ontworpen om zich aan te passen aan personen van allerlei vormen en lengtes. Denk eraan dat vrouwen hetzelfde gespecialiseerde advies moeten ontvangen als mannen over de gepaste positie op de fiets. Met de onderdelenselectie van MyO, kunnen renners van beiden geslachten makkelijk de perfecte personalisering vinden.

ERGONOMIE

AANPASBARE ERGONOMIE

Hoe kan de gepaste ergonomie je helpen om verder te geraken? In tegenstelling tot de wedstrijdgeometrie – die zich richt op de aerodynamica – biedt de endurance-ergonomie als resultaat fietsen die meer wendbaar zijn en efficiënter trappen. De kleinere afstand tussen de assen en de grotere breedte van het stuur maken er een comfortabelere fiets van, wat de renner in staat stelt langere afstanden in minder tijd af te leggen.

De verhoging met 15 mm van het stuur en de verkorting met 5 mm van de reach repliceren de geometrie van een ‘gran fondo’-fiets maar behoudt wel de excellente eigenschappen die van Orca dé referentie hebben gemaakt. Kies voor het OC Ride- of het compactstuur, alsook de lengte van de stuurpen met de MyO-opties en personaliseer een Orca die perfect is voor jou.

INTEGRATIE

EEN NIEUWE NORM IN DE SECTOR

HOOG STUUR OC

Deze eenvoudige en elegante oplossing verhoogt de bovenbuis en de bocht van het traditionele wegstuur zodat je je schouders en hals kan ontspannen en een comfortabelere positie kan innemen op de fiets.


ICR PLUS

et ICR-systeem werd ontworpen om de beste interne kabelgeleiding te garanderen. De kabels worden onder de stuurpen en door de balhoofdbuis gestoken. Wrijvings- en trillingsvrij, en geoptimaliseerd voor mechanische en elektronische schakelsystemen. Alle baanfietsen van Orbea bieden deze oplossing die bestaat uit een geïntegreerde stuurpen en kabelafdekkingen zodat onze fietsen een schoon en geïntegreerd uitzicht hebben.

HOUDER VOOR FIETSCOMPUTER

De OC2-stuurpen van de nieuwe Orca is licht en rigide dankzij zijn oversized ontwerp. De hulzen en kabels lopen onder de stuurpen die beschermd wordt onder een aerodynamische afdekking. Een slim ontwerp van het balhoofd en de onafhankelijke spacers maken het mogelijk de kabels in het frame te steken en toch de stuurpen vrij te kunnen verstellen.

In de stuurpen is een praktische fietscomputerhouder geïntegreerd die compatibel is met meerdere apparaten en merken. Het esthetische resultaat is uniek en kan gemakkelijk worden gemonteerd en gedemonteerd.

VERBORGEN KLEM

De klem van de zadelpen is perfect geïntegreerd in het frame, waardoor hij minder snel vuil wordt en de aerodynamica verhoogt. Bovendien is hij esthetisch aantrekkelijk.

COMFORT

MEER COMFORT, MEER SNELHEID

BANDENSPELING 32C

Vandaag de dag waarderen riders het comfort, de duurzaamheid en de snelheid die bredere banden bieden.

OMR-ZADELPEN

De ronde pen van 27,2 mm is heel wat comfortabeler dan de 30,9 mm en 31,6 mm en verbetert het zachte gevoel van het zadel zonder aan rigiditeit in de rest van het frame in te boeten.

OMX-ZADELPEN

De gepatenteerde zadelpen met D-dwarsdoorsnede van het OMX-frame verbetert het comfort en vermindert de luchtweerstand. De Di2-batterij zit verborgen achter het binnendeksel en de rubberen ring biedt een stijlvolle bescherming tegen de elementen.

De eenvoudige en veilige zadelpenwig van de Orca heeft een gepatenteerd ontwerp waardoor hij kan worden aangepast zonder de voorwaartse beweging van het zadel te belemmeren.

DESIGN YOUR RIDE

Alle Orca-modellen bieden opties voor MyO-onderdelen. Kies de wielen, de versnelling en andere onderdelen zodat je Orca exact de configuratie heeft die jij wenst.

Voor Orca bieden we het volledige MyO-programma waarmee de gebruiker zijn Orbea meer kan personaliseren dan de fietsen van de concurrentie. Personaliseer de kleur van je Orca, zonder extra kosten. Zeg ‘nee’ tegen de conventionele fietsen van onze concurrentie.

Meer infromatie Orbea Personalisatietool.

Maak een winkelafspraak om je eigen unieke Orbea samen te stellen.

Extra informatie

Kleur

Mat Grijs / Blauw

Aantal versnellingen

14

Frame Type

Uni

Handvatbediening

Blauw

Merk remmen primair achter

MAGURA

Merk remmen voor

MAGURA

Model jaar

2018

Merk verlichting voor

ROHLOFF

Type remmen primair achter

VS

Type remmen voor

Velgrem(caliper) met hydraulische bediening

Type versnellingen

NAAF

Wielmaat

28

Merk

Santos

Frame maat

55 cm

Tip: Lease deze fiets via Fiets van de zaak.
Wil je weten wat je de mogelijkheden zijn en hoeveel je kunt besparen? Ondek het met onze fietsplan lease calculator.

 

Wij verkopen geen fietsen online, omdat we graag met u samen uw voorkeuren bespreken en de juiste maat bepalen.
Maak een winkel afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.