Orbea Mountainbike Rallon

Vanaf:

 4.849,00

FOCUS ON FAST

De Rallon is gegroeid in de competitie en is de fiets die de voorkeur wegdraagt van ons EWS-team maar zoekt tegelijk naar plezier, is altijd in voor een goede rit met vrienden en loopt graag risico’s in elke bocht. De Rallon is een machine die jou heer en meester maakt in het bikepark, die de hellingen in de bochten gretig opslokt en die zich niets aantrekt van de remzone. Vergeet je limieten, vergeet je afleidingen: focus op de snelheid.

– Dit is een custom-built fiets. U kunt de fiets geheel naar eigen wens samenstellen. Maak een vrijblijvende afspraak om de mogelijkheden te bespreken. –

KEY FEATURES

BEDOELD GEBRUIK
ENDURO, BIG
MOUNTAIN, BIKEPARK
VOORHOEK
170 MM VOORAAN
160 MM ACHTERAAN
AFMETING VAN HET WIEL
29″ VOORAAN
27,5″ / 29″ ACHTERAAN

 

DE ENDURO-RACES ZIJN GEËVOLUEERD NAAR AGRESSIEVERE VEERWEGEN EN OOK RALLON EVOLUEERT IN DIE RICHTING.

De Rallon is langer en heeft een sportievere stuurhoek dan ooit, en heeft nu een lagere bovenbuis om meer frameafmetingen te bieden.

 

WANNEER HET TERREIN VERTICAAL WORDT, MOET JE VAN JE ZADEL AF EN UITSLUITEND FOCUSSEN OP DE SNELHEID, TOCH?

We weten dat meer bewegingsruimte meer controle betekent en meer controle betekent meer snelheid. Het is van essentieel belang om dit te bereiken zonder dat dit een impact heeft op de plaatsing van de zadelpen of de geometrie van het frame.

 

CONTROLEN EN GRIP VOOR EEN PRECIEZER TRACÉ

Met een frame dat te rigide is, kan je het terrein niet efficiënt berijden.

WIL JE JE NIEUWE RALLON DE MULLETSTIJL GEVEN?

Verhoog de snelheid met een wiel van 29” of kies voor plezier met een wiel van 27”. Wat je ook kiest, je Rallon zal je niet teleurstellen.

COMPETITIE

De keuze van het Orbea Fox Enduro Team voor de Enduro World Series (EWS).


Video bekijken

PLEZIER

Geniet met volle teugen van de afdalingen, brand de heuvels op en geniet van een fantastische ride.


Video bekijken

GEOMETRIE

LANGER EN HEEFT EEN SPORTIEVERE STUURHOEK DAN OOIT.

De Rallon is heeft nu een lagere bovenbuis om langere telescopische zadelpennen te kunnen plaatsen. Bovendien is de Rallon beter aanpasbaar dan ooit dankzij de twee suspensieposities en de twee mogelijke afmetingen voor de achterwielen.

LAGE BOVENBUIS
De rechte zadelpen en een grote insertiecapaciteit bieden meer controle en mogelijke afmetingen.
VEERWEG
Een hoek van 64º of 64,5º is voldoende sportief voor de meest veeleisende veerwegen zonder afbreuk te doen aan de wendbaarheid.
TRAPASHOOGTE
We verlagen de trapashoogte 3 mm om een grotere stabiliteit en solventie te verkrijgen die je zal verrassen in de bochten.
LENGTE VAN HET FRAME (REACH)
Een langer frame biedt een grotere stabiliteit bij snelle afdalingen.
BASISSEN
We hebben de basis 5 mm verhoogd voor een grotere stabiliteit bij hoge snelheid zonder afbreuk te doen aan de wendbaarheid.
VERTICALE ZITHOEK
Grote trappositie en ideaal voor telescopische pennen met een lange veerweg.
AANPASBAAR
Laag/Sportief of Lager/Sportiever..
DUAL DUTY
Achterwiel van 27,5” of 29”

 

EVOLVED DESIGN

De volledig herziene ophangingskinematica biedt een progressievere ophangingscurve die in combinatie met 160 mm veerweg moeilijk te overtreffen is; snel en wendbaar in de bochten met veel controle en tractie op ruw terrein. Voeg de stevige Fox 38-vork toe en je Rallon is klaar voor alles wat je van plan bent.

STEEP AND DEEP

Rallon beschikt over een recht zadel, een vlotte insertie van de pen en een lage bovenbuis, wat meer ruimte betekent om telescopische pennen met een lange veerweg te kiezen. Als het steil en moeilijk wordt, elimineer dan je zadel dankzij de telescopische pennen met een lange veerweg.

 

MEER AFMETINGEN

De Rallon is beschikbaar in vier afmetingen: S, M, L en XL. Maar dankzij de zadelpen die één van de kortste op de markt is, kan je kiezen tussen de aangeboden afmetingen om de reach van jouw voorkeur te bekomen. De Rallon werd ontworpen om te fungeren met een telescopische pen met een lange veerweg. Kies daarom een grotere afmeting waarmee je de stabiliteit vergroot of een kleinere afmeting als je een ‘speelsere’ Rallon wilt.

 

 

 

COMPATIBEL MET MULLET

Kies een wielgrootte – 27,5″ of 29” – zonder dat dit een impact heeft op de geometrie en maak hierbij gebruik van strekkers voor de schokbreker van de nieuwe Rallon.

 

WAAROM MULLET?

Als je je Rallon uitrust met een achterwiel van 27” manoeuvreer je uiterst vlot en ben je ook heel wendbaar in de lucht. De extra ruimte achteraan is bovendien nuttig in de steilste afdalingen.

Als je meer belang hecht aan plezier dan aan de chrono en je meer springt dan rijdt, is deze mogelijk de ideale fiets voor jou. De wielen van 29” daarentegen bieden meer snelheid en stabiliteit en als je op hoog niveau deelneemt aan de Enduro-wedstrijden, is deze optie allicht de beste voor jou.

Sommige riders kopen een tweede achterwiel en gebruiken de strekker van de schokbreker om zo de beste Rallon te kiezen voor elke dag.

 


 

ONTWERP / INTEGRATIE

ORBEA INNOVATION – OP ZOEK NAAR DE PERFECTIE

De fietsen die we maken, beleven we intens en we zijn trots op elk van hen. Innovatie is het verschil tussen deelnemen en het voortouw nemen. Bij Orbea nemen we alleen genoegen met excellentie. Elke fiets die onze fabriek verlaat is het resultaat van onze passie, onze knowhow inzake het ontwerp en de ervaring in de productie.

 

DE SCHOONHEID VAN SNELHEID

De Rallon steekt boven de andere uit omdat de aangewende engineeringtechnieken, zijn spectaculaire en elegante vormen even belangrijk zijn als de kinematica om een fiets van hoog niveau te ontwikkelen. Zijn functionele uitzicht is aantrekkelijk, maar laat het duidelijk wezen dat het rendement van de Rallon buiten kijf staat.

 

EEN UITERST TOEGEWIJD ENGINEERINGTEAM WENDT DE BESTE MATERIALEN AAN VOOR INNOVERENDE ONTWERPEN EN ZORGT VOOR EEN UITZONDERLIJK RESULTAAT.

Een groot deel van dit proces gebeurt achter de computer of door tests te doen in een laboratorium; een ander deel vindt plaats op de baan of in de bergen. Tijdens de ontwerpfase werken we aan de prototypes, bespreken we ze en – en dit is het belangrijkste – testen we ze in een reële omgeving. Dit alles is cruciaal om constant te verbeteren en is tevens van essentieel belang om te begrijpen waarom we zo trots zijn op elk van onze fietsen.

 

LOCKR-OPBERGSYSTEEM

Laat je rugzak thuis en focus op de snelheid. De Rallon zit vol intelligente opbergruimten voor de essentiële werktuigen en je drankbus, zowel voor korte ritten als voor Enduro-wedstrijden. Rijden zonder rugzak is veel sneller en leuker.

DRIE LOCKR-ZONES

In de LOCKR in de onderbuis, heeft de Rallon twee afneembare, waterdichte zakjes met ruimte voor een camera en twee CO2-patronen. Bovendien beschikt de hoofdbuis over inbussleutels van 3 mm tot 6 mm en de achteras bevat een T25-sleutel. De sleutels worden vastgehecht met magneten. Ze zullen je helpen bij elke onvoorziene omstandigheid!

 

 

FOCUS ON FAST

In wedstrijden draait het om focus en je wilt dus niet worden afgeleid door het geluid van je fiets. Het enige geluid dat je wilt horen is het gejuich van het publiek.

 

VOLLEDIG VERZEGELDE LAGERS

Iedereen haat het om lagers te vervangen. Meestal verslijten lagers omdat ze vuil zijn, niet omdat ze overbelast zijn. Daarom hebben we voor de Rallon hard gewerkt om alle lagers te verzegelen. Schone lagers gaan langer mee en zorgen er ook voor dat de ophanging optimaal werkt in vuile omstandigheden.

MATERIALEN / TECHNOLOGIE

ORBEA MONOCOQUE CARBON

We maken gebruik van de meest geavanceerde bouwtechniek op basis van carbon om onze frames uiterst gesofisticeerd te maken.

Een complex en moeizaam proces waarvan je de resultaten op het terrein merkt.

 

OMR CARBON

De Orbea Monocoque Race (OMR) technologie van Orbea voegt hogemodule- en hogeweerstandsvezels toe aan het standaard laminaat om het evenwicht tussen rigiditeit en gewicht te verbeteren. Door opblaasbare kamers te gieten in mallen met EPS-schuim- en polyurethaaninserties in de balhoofdbuis en de trapas, wordt ruwheid op kritieke punten weggewerkt, waardoor minder carbon kan worden gebruikt zonder aan sterkte in te boeten.

PRECIES TRACÉ

Met een te rigide frame kan je je niet efficiënt op het terrein bewegen. Onze kennis stelt ons in staat het carbonlaminaat te manipuleren om de flexibiliteit te controleren zonder afbreuk te doen aan de weerstand, wat een perfect evenwichtige rigiditeit biedt van de voor- en achterdriehoeken. Dankzij de meest geavanceerde technologie, de bouw van een prototype en de uitvoering van tal van tests, bieden we de fiets de veiligheid en grip die nodig zijn op de agressievere terreinen en om in wedstrijden enkele fracties van een seconden van de chronometer af te knabbelen.

 

FASYMMETRIE

De steun op de linkerzijde verstevigt een zone die onderhevig is aan grote spanning. In plaats van een minder efficiënt systeem te gebruiken, verplaatst het ontwerp van de Rallon de schokbreker 12 mm naar rechts op het frame waardoor de asymmetrische steun een directer traject aflegt. Deze rechte lijn is de meest efficiënte manier om de suspensiekrachten op de voordriehoek te neutraliseren.

SUSPENSIE

ADVANCED DYNAMICS

Advanced Dynamics transformeert de virtuele modellen in reële, geperfectioneerde fietsen, fietsen voor veeleisende gebruikers die sneller zijn, meer rijplezier bieden en die veel verdergaan dan gewoonlijk.

GEGEVENSVERZAMELING
Onze uitgebreide ‘bibliotheek’ van suspensies wordt bijgewerkt met nieuwe ontwerpen en gegevens die worden geleverd door onze partners: gedetailleerde technische informatie die veel verder gaat dan eenvoudige marketingbeschrijvingen van een nieuwe sch
ONTWERP
Met onze Advanced Dynamics-software optimaliseren we de geometrie, de connectie en de draaipunten om de suspensiekenmerken te verkrijgen die we zoeken, afhankelijk van het gebruik en de toepassing van elke fiets.
PROTOTYPES
Toen we onze prototypes op het circuit begonnen te testen, hebben we aan elk detail gewerkt in plaats van onze vingers te kruisen en te hopen dat de fiets zou presteren zoals we verwachtten. Toch brengt het feit dat wij reeds 90% van onze doelstellingen h

CONCENTRIC BOOST 2

We hebben ons succesvolle concentrische draaipunt voor de achteras verbeterd. Nu beperkt een concentrisch draaipunt het gewicht en verhoogt het de rigiditeit.

 

 

LICHTER
We hebben de Occam lichter gemaakt door gewicht van de achteras te halen. De draaias is nu tevens de naafas, en het onderhoud is ongelooflijk eenvoudig.
RIGIDER
Door het draaipunt naar de achteras te verplaatsen, hebben we de rigiditeit en precisie van het systeem vergroot.
REACTIEVER
De Max Black Oxide-lagers van het merk Enduro bieden een ongeëvenaarde duurzaamheid en reageren perfect op de kleinste oneffenheden.
REMVERMOGEN
De nieuwe plaats van het achterste draaipunt maakt de remkrachten vrij en vermindert de reactie die door de remkrachten wordt opgewekt.

OP GRAVITY GERICHTE KINEMATICA

De Rallon vindt het geweldig als het moeilijk wordt. Met een aangepaste suspensie van 160 mm is deze fiets ideaal om grip te hebben op de moeilijkste tracks met ‘rock gardens’ zonder snelheid te verliezen en om zonder te verpinken de moeilijkste omstandigheden het hoofd te bieden. Bovendien klim je met je Rallon efficiënt naar boven en kom je elke bocht pijlsnel uit.

 

PROGRESSIEVE SUSPENSIE

De zeer hoge start van de ratiocurve biedt een zacht gevoel in combinatie met een excellente tractie. De progressieve curve van de Rallon controleert je fiets in situaties waarin je het einde van de veerweg van je suspensie bereikt, zoals bij de onvermijdelijke schokken op een rotsachtig pad.

CURVE VAN DE ACHTERWIELAS

Door een meer voorwaarts gelegen hoofddraaipunt verbetert het traject van de achterwielas waardoor het wiel zich over hetzelfde traject verplaatst als de impact tijdens een groter deel van de veerweg. Met je Rallon slaag je erin over het terrein te vliegen en de harde schokken makkelijk op te vangen waardoor je je snelheid aanhoudt en je minder snel vermoeid geraakt.


 

REM- EN TRAPKENMERKEN

 

ANTI – RISE

De plaats van het draaipunt achteraan isoleert de remkracht van de achterbrug, waardoor de reminslag wordt verminderd.

 

ANTI-SQUAT

We hebben de anti-squatkenmerken van de vijfde generatie Rallons behouden omdat onze riders het geweldig vinden hoe de fiets sprint wanneer hij uit de traagste bochten komt.

 

FOX FACTORY-OPTIES

We hebben Rallon ontworpen zodat hij werkt met een type schokbreker. We bieden lucht- en veerschokbrekers van Fox Factory zodat je de optie kunt kiezen die het beste bij je past.

 

FOX 38-VORKEN

Rallon is uitgerust met de robuuste Fox 38 op alle modellen. De 38 is de perfecte vork voor onze Enduro-machine: rigide en met veel controle voor het zwaarste terrein.

DESIGN YOUR RIDE

Wij weten wat het is om jezelf te willen uitdrukken en het verlangen om te creëren. Met het MyO-personaliseringsprogramma kunnen riders hun Orbea al jaren personaliseren met een breed scala aan opties.

NIGHT BLACK – MANGO

LICHEN GREEN – METALLIC DARK GREEN

MOUSE GREY – PURPLE

Extra informatie

Kleur

Beschikbaar in 30 kleuren

Frame Type

Uni

Merk remmen primair achter

SHIMANO

Merk remmen voor

SHIMANO

Type versnellingen

NAAF

Wielmaat

28

Merk

Orbea

Frame maat

L, M, S, XL

Tip: Lease deze fiets via Fiets van de zaak.
Wil je weten wat je de mogelijkheden zijn en hoeveel je kunt besparen? Ondek het met onze fietsplan lease calculator.

 

Wij verkopen geen fietsen online, omdat we graag met u samen uw voorkeuren bespreken en de juiste maat bepalen.
Maak een winkel afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.