SystemSix

Niet alleen de snelste in de windtunnel of voor een beperkt aantal rijders op een specifiek parkoers, maar de snelste voor iedereen die graag harder wil rijden op plekken waar je sneller kunt rijden.

Overal sneller

Van alle krachten die je moet overwinnen om snelheid te maken, heeft de aerodynamische weerstand meer invloed dan alle andere beperkende factoren gecombineerd. Het verlagen van de luchtweerstand vertaalt zich in meer snelheid met minder inspanning op momenten dat je het verwacht. Maar vooral ook op momenten dat je het niet verwacht.

Cannondale SystemSix – Online shop

Cannondale 700 M SystemSix Crb Ult HEREN 2021

4.999,00

Hoogtepunten

  • Ultra low drag BallisTec carbon frameset
  • Shimano Ultegra hydro disc group / HollowGram crank
  • Vision SC55 Carbon wheelset

waar het gedijt

In competition, the open road, up and down hills

Waar het voor gemaakt is

Speed, efficiency, agility

Cannondale 700 M SystemSix HM Red AXS HEREN 2021

10.499,00

Hoogtepunten

  • Ultra low drag Hi-MOD BallisTec carbon frameset
  • SRAM RED eTap AXS hydro disc group
  • HollowGram 64 SL KNØT carbon wheelset / KNØT SystemBar

waar het gedijt

In competition, the open road, up and down hills

Waar het voor gemaakt is

Speed, efficiency, agility

Cannondale 700 M SystemSix HM Ult Di2 HEREN 2021

7.499,00

Highlights

  • Ultra low drag Hi-MOD BallisTec carbon frameset / Integrated Cannondale App connectivity
  • Ultegra Di2 electronic shifting / HollowGram crank
  • HollowGram 64 SL KNØT carbon wheelset / KNØT SystemBar
Sneller bergop

Sneller bergop

Hij is sneller dan lichtgewicht klimfietsen op beklimmingen met een hellingshoek van 6% of meer, afhankelijk van de verhouding vermogen/lichaamsgewicht van de rijder. Ter vergelijking: de meest gevreesde beklimmingen in de Tour de France zijn gemiddeld slechts 7-8%.

Sneller in de afdaling

Op een afdaling van 5% moet een rijder op een traditionele lichtgewicht racefiets meer dan 300 watt vermogen leveren om een rijder op een SystemSix bij te houden die slechts rustig peddelt.

Sneller in de afdaling
Sneller in de sprint

Sneller in de sprints

Bij een snelheid van 48 km/u bespaart de SystemSix je meer dan 50 watt. Dat is een enorme besparing als je bedenkt dat de FTP-waarde (vermogen dat je een uur lang kunt volhouden) van een gemiddelde eliterijder rond de 350 watt ligt. Zelfs als je in de slipstream rijdt, krijg je nog steeds tot 60% van dit voordeel.

Sneller op het vlakke

Bij een snelheid van 48 km/u bespaart de SystemSix je meer dan 50 watt. Dat is een enorme besparing als je bedenkt dat de FTP-waarde (vermogen dat je een uur lang kunt volhouden) van een gemiddelde eliterijder rond de 350 watt ligt. Zelfs als je in de slipstream rijdt, krijg je nog steeds tot 60% van dit voordeel.

Sneller in de afdaling

Gewoon sneller

Zelfs bij een rustige groepsrit vraagt de SystemSix ongeveer 10% minder vermogen om een bepaalde snelheid te houden. Daardoor heb je nog wat over voor de eindsprint.

Team CCC

Het zal je niet verbazen dat het geheim van de spectaculaire snelheid van de SystemSix ligt in het systeem.

Een holistisch ontworpen zesdelig systeem – frame, vork, zadelpen, stuur, stuurpen, wielen – dat specifiek op elkaar is afgestemd om gezamenlijk de aerodynamische weerstand te verslaan.

Frame & vork

Voor een lagere luchtweerstand hebben het frame en de vork sterk afgekorte aeroprofielen die bedoeld zijn om de luchtstroom onder verschillende aanstroomhoeken optimaal langs het frame te geleiden. Een doelgericht asymmetrisch ontwerp zorgt voor een directe respons tijdens rem- en trapbelasting.

64 KNØT-wielen

De HollowGram 64 KNØT-wielset was de eerste component van het SystemSix-project en is absoluut een van de snelste wielsets ter wereld. Het unieke design combineert enerzijds de snelheidsvoordelen van een aeroprofiel met ultralage luchtweerstand en anderzijds de functionele rijvoordelen van bredere banden.

Door gebruik te maken van een paar revolutionaire ideeën van onze vrienden van HED-wheels, is ons schijfremspecifieke ontwerp signifcant breder dan andere racewielen. Die extra breedte zorgt ervoor dat de banden effectief groter worden dan hun aangegeven waarde en dat verhoogt de rijkwaliteiten (een 23c band meet effectief 26 mm op ons wiel). Bovendien hecht de lucht die langs de band stroomt ook aan de velg waardoor de luchtweerstand wordt geminimaliseerd. De vorm van de velgen is geoptimaliseerd voor 26 mm (23c) banden, maar het 64 KNØT-ontwerp vertoont een minimale verandering in de luchtweerstand als er nog bredere banden worden gemonteerd waardoor rijders de mogelijkheid hebben om breder te rijden met meer comfort, grip en een lagere rolweerstand zonder verlies aan aerodynamica. Het is pure snelheid zonder compromis.

hed wheels

HollowGram KNØT SystemBar en stuurpen

Dit fraaie stukje snelheidstovenarij zorgt voor de lage luchtweerstand en het superstrakke uiterlijk van een geïntegreerde one-piece stuur/stuurpencombi, gekoppeld aan het gemak en de persoonlijke instelmogelijkheden van een tweedelig systeem. Het carbon stuur heeft een hoekverstelbereik van 8° en is leverbaar in meerdere breedtes voor een perfecte afstelling van jouw zithouding. Het afgeronde vleugelprofiel behoudt een constante luchtstroom bij elke hoekinstelling. Dat betekent een lage luchtweerstand in elke rijhouding en veel meer comfort voor je handen in vergelijking met sturen die scherpe hoeken hebben.

De stuurpen is uitwisselbaar en verkrijgbaar in verschillende lengtes en hoeken. Remkabels en Di2-bedrading lopen fraai door de balhoofbuis via een onderhoudsvriendelijke en afgedekte tunnel aan de onderzijde van de stuurpen. Dankzij bijpassende gegroefde spacers kun je de stack-hoogte aanpassen zonder de kabels los te maken. Snel en gemakkelijk!

KNØT zadelpen

Een vitaal onderdeel van het systeem dat vaak over het hoofd wordt gezien. Het afgekorte aeroprofiel van de Hollowgram KNØT-zadelpen is speciaal ontwikkeld om de luchtweerstand te verminderen in de sterk toenemende luchtstroom tussen de benen van de rijder.

zadelpen en stuur

Minder weerstand, meer snelheid.

DE LAAGSTE LUCHTWEERSTAND VAN ALLE RACEFIETSEN OP DE MARKT

Laagste luchtweerstand